Prvi razredi – posjet Hrvatskoj narodnoj banki
U srijedu, 1. listopada 2025. godine, učenici prvih razreda Privatne gimnazije i ekonomske škole Katarina Zrinski sudjelovali su na prvoj Poslovnoj srijedi u ovoj školskoj godini, u sklopu koje smo posjetili Hrvatsku narodnu banku. Posjet je započeo u 10, a predavanje je trajalo do 11 sati.
Svi su učenici bili primjereno i poslovno odjeveni, što je pridonijelo ozbiljnosti i profesionalnom ugođaju samog događanja. U ugodnoj smo atmosferi slušali o aktualnim ekonomskim temama – ponajprije o inflaciji, njezinim uzrocima i posljedicama, kao i o porastu i padu primanja građana u različitim gospodarskim sektorima.
Također, dotaknuli smo se i važnog trenutka u novijoj hrvatskoj povijesti – uvođenja eura. Predavač nam je objasnio koje su pozitivne, ali i negativne strane tog procesa, kako za gospodarstvo tako i za građane Republike Hrvatske. Predavanje je bilo iznimno zanimljivo i poučno, a učenici su imali priliku postavljati pitanja i aktivno sudjelovati.
Iznimno nam se svidio dio gdje nam je predavač objasnio razliku između originalne i krivotvorene novčanice eura. Dobili smo i prigodan poklon za uspomenu na odlazak u Hrvatsku narodnu banku, malu sličicu novčanice od 20 eura.
Poslije posjeta uputili smo se prema školi tramvajem. Atmosfera je bila vesela i opuštena. U školi smo odradili samo jedan školski sat te smo se zajedno kao razred i pojedinačno fotografirali.
Bio je to za nas prvi poslovni dan pun iznenađenja. Posebno smo bili iznenađeni vlastitim izgledom u odijelima i svečanim cipelama.

Luka Ivaci i Šimun Petar Sabljo, 1.a
Drugi razredi – Državni zavod za intelektualno vlasništvo
Drugi su razredi posjetili Državni zavod za intelektualno vlasništvo Republike Hrvatske (DZIV). DZIV je središnje tijelo nadležno za zaštitu intelektualnog vlasništva u Hrvatskoj. Osnovan je kako bi provodio postupke dodjele prava poput patenta, žigova, industrijskog oblika i drugih oblika industrijskog vlasništva. Također se bavi autorskim i srodnim pravima. Njihov cilj je razvoj inovacije i zaštite kreativnog rada u Hrvatskoj i poticanje poštene uporabe intelektualnih djela.

Ključne su funkcije DZIV-a: registracija i upravljanje pravima industrijskog vlasništva, stručna i zakonodavna podrška u području autorskih prava i informacijske i edukativna podrška.

Mia Božić i Karla Koblar, 2.b
Treći i četvrti razredi – Poslovni izazov i debate u školi
Prvi listopad 2025. godine bio je dan koji ćemo u našoj školi, PGEŠ-u, dugo pamtiti. Tog dana održana je prva Poslovna srijeda u novoj školskoj godini – dan koji je uvijek poseban jer nas potiče da teorijsko znanje povežemo s praksom, istražimo svijet poslovanja i razvijamo poduzetnički duh. Atmosfera u školi bila je vesela i užurbana već od ranog jutra. Učenici su znali da ih čeka drukčiji, zanimljiv dan, pun aktivnosti i novih iskustava. Svaki je razred imao svoj zadatak i temu, prilagođenu njihovoj dobi.
Treći i četvrti razredi ekonomskog smjera sudjelovali su u natjecanju “Poslovni izazov”, u kojem su učenici radili u timovima i osmišljavali idejna rješenja za zadane poslovne situacije. Svaki tim morao je jasno predstaviti svoj opis izazova, plan i način na koji bi pristupio rješavanju problema – no pritom nisu smjeli otkrivati konkretan proizvod ni imena pobjednika. Takva pravila potaknula su kreativnost i domišljatost, ali i naglasila važnost timskog rada i komunikacijskih vještina. Tijekom cijelog dana mogla se osjetiti pozitivna energija i želja za učenjem na drugačiji način. Učenici su pokazali da škola nije samo mjesto učenja iz knjiga, nego i prostor u kojem se razvijaju vještine potrebne za život i buduću karijeru. Tako se u razredima gimnazijskog usmjerenja trećih i četvrtih razreda u to vrijeme održavala debata na temu moralne opravdanosti ubojstva u Zločinu i kazni te činu samoubojstva u djelu Patnje mladog Werthera.
Na kraju dana, svi su se složili da je poslovna srijeda bila uspješna i inspirativna. O svemu što se događalo može se vidjeti više na Tik Toku i YouTube kanalu naše škole, gdje su objavljeni videozapisi, intervjui i kratki osvrti učenika i nastavnika. Ovaj dan još jednom je dokazao da se učenje može pretvoriti u iskustvo koje nas potiče na razmišljanje, suradnju i stvaranje – upravo ono što nas čini spremnima za budućnost.
Marita Cukrov i Lea Dušak, 4.a