13. POSLOVNI IZAZOV
Od ideje do međunarodnog natjecanja
Poslovni izazov je višednevno natjecanje u poduzetništvu za učenike srednjih škola koje se u Hrvatskoj održava od 2013. godine. Osmišljeno je s jasnim ciljem: razvoj poduzetničkih kompetencija kod mladih. Iz godine u godinu, prezentirane ideje pokazuju sve veći interes mladih za razvoj u poduzetničkom smjeru.
Do 2025. godine je u svim fazama natjecanja sudjelovalo:
Nagrade, vještine i nezaboravno iskustvo
PUTUJTE I NATJEČITE SE MEĐUNARODNO
Najboljih 20 natjecatelja s državnog (nacionalnog) natjecanja putuje na Međunarodno natjecanje “Poslovni izazov zapadnog Balkana”, gdje se pridružuju timovima iz Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine.
RAZVIJTE KLJUČNE VJEŠTINE BUDUĆNOSTI
Kroz sve faze natjecanja aktivno ćete koristiti i brusiti vještine timskog rada , rješavanja problema , upravljanja projektom i javnog nastupa pred stručnim povjerenstvom.
UČITE KROZ STVARNU PRAKSU
Ovo nije samo teorija. Radit ćete na izradi digitalne marketinške kampanje , SWOT analize , kalkulacije cijene proizvoda i cjelovitog poslovnog plana.
POVEŽITE SE (NETWORKING)
Upoznajte druge proaktivne učenike, mentore i profesore iz cijele Hrvatske i regije te stvorite kontakte za budućnost.
Faze Natjecanja
Sve počinje ovdje. U ovoj fazi okupljate svoj tim i pokazujete da imate ono što je potrebno za ulazak na regionalno natjecanje.
Formiranje tima: Natjecatelji se prijavljuju u timovima od najviše 3 učenika, uz asistenciju jednog mentora ili nastavnika.
Proces prijave: Prijava se vrši isključivo putem web stranice i službenog obrasca. Nakon što se prijavite, organizator će vam potvrditi prijavu i tada vaš tim službeno može krenuti u izradu kvalifikacijskog zadatka.
Kvalifikacijski zadatak: Vaš je zadatak snimiti video materijal i pripremiti popratnu dokumentaciju prema propozicijama natjecanja.
Alati: Za snimanje možete koristiti svu dostupnu tehnologiju: mobitele, smartphone, iPad, tablet računala, fotoaparate i sve vrste videokamera. Imate slobodan pristup informacijama.
Digitalni marketing: Poželjno je da svaki tim napravi profil na društvenim mrežama (Facebook, Instagram, TikTok) kako bi vježbali kompetencije za buduće poduzetničke pothvate.
Važna napomena: Prilikom montiranja videa i objave na video servise (poput YouTube-a), morate obratiti pažnju na autorska prava i monetizaciju kako vam video ne bi bio blokiran.
Ovo je prva faza natjecanja uživo. Timovi koji su prošli kvalifikacije dobivaju priliku predstaviti svoje ideje pred stručnom komisijom i ostalim natjecateljima.
- Lokacija: Natjecanje se odvija na četiri lokacije, po jedna za svaku regiju (Istok, Zapad, Sjever, Jug) . Svake godine, druga srednja škola preuzima ulogu domaćina za svoju regiju.
- Logistika: Organizator i škola domaćin osiguravaju svu potrebnu opremu za prezentiranje. Vaš tim je dužan na vrijeme obavijestiti organizacijski odbor o specifičnim tehničkim potrebama za vaše izlaganje.
Vaš zadatak za regionalno finale
Za prezentaciju uživo, timovi moraju pripremiti detaljnu razradu svog projekta, koja uključuje:
- Digitalnu marketinšku kampanju (reklamiranje)
- Rezultate digitalnog marketinga
- Jasno definiranu misiju, viziju i vrijednosti
- Početnu bilancu (imovina i izvori imovine)
- Kalkulaciju cijene proizvodnje i formiranje tržišne cijene gotovog proizvoda
- SWOT analizu
- Objašnjenje zašto je vaša ideja održiva i profitabilna
Format prezentacije
- Sve navedene elemente potrebno je objediniti u prezentaciju.
- Svaki tim ima maksimalno 7 minuta za prezentaciju.
- Nakon prezentacije, komisija ima 2 minute za postavljanje pitanja.
- Na izlaganju će biti postavljen ekran s odbrojavanjem vremena kako biste se lakše orijentirali.
Napredak i edukacija
- Na temelju kriterija (kvaliteta plana, inovativnost, prezentacija, održivost, timski duh) , komisija odabire 5 najboljih natjecatelja sa svakog regionalnog natjecanja (ukupno 20 učenika) koji prolaze na nacionalno finale.
- Paralelno s natjecanjem učenika, za mentore i nastavnike organizira se seminar i okrugli stol o poduzetništvu, uz osigurane potvrde o sudjelovanju i ručak.
Najboljih 20 učenika (po 5 iz svake regije) sudjeluje na višednevnom državnom natjecanju koje se održava na lokaciji po izboru organizatora. Ovdje se pravila mijenjaju.
Potpuno novi izazov
- Novi timovi: Učenici se na nacionalnom natjecanju miješaju i dijele u nove timove. Svaki tim se sastoji od 4 učenika, po mogućnosti iz različitih škola i regija.
- Novi zadatak: Timovi dobivaju potpuno novi “poslovni izazov” koji im postavlja domaćin natjecanja. Zadatak saznaju tek na licu mjesta.
- Podrška mentora: Svakom novom timu organizator dodjeljuje poslovnog mentora koji im pomaže savjetima, prijedlozima i svojim iskustvom.
- Rad: Timovi imaju na raspolaganju laptop i pristup internetu te zajedno kreiraju potpuno novi poslovni plan i prezentaciju.
Zadatak za nacionalno finale
Timovi moraju u kratkom roku osmisliti rješenje za zadani izazov i u prezentaciji prikazati:
- Jasan opis poslovne ideje (proizvod/usluga) i vezu sa zadatkom
- Definirano ciljno tržište i ciljnu skupinu
- Misiju, viziju i vrijednosti
- SWOT analizu
- Objašnjenje održivosti i profitabilnosti ideje
Format prezentacije
- Prezentacije se održavaju sljedećeg dana.
- Svaki tim ima maksimalno 5 minuta za prezentaciju (kraće nego na regionalnom).
- Komisija ima 2 minute za pitanja.
- Na izlaganju je također osiguran ekran s odbrojavanjem vremena.
Napredak i edukacija
- Na temelju istih kriterija ocjenjivanja , stručno povjerenstvo odabire najboljih 20 natjecatelja (pojedinaca) s nacionalnog natjecanja.
- Tih 20 pobjednika osvaja put na međunarodno finale.
- Za mentore i profesore također se organizira konferencija ili panel o poduzetništvu u srednjim školama.
Ovo je veliko finale. Pobjednici nacionalnih natjecanja iz četiri države susreću se na višednevnom međunarodnom događaju.
- Sudionici: Ukupno 80 učenika: 20 najboljih iz Hrvatske, 20 iz Srbije, 20 iz Bosne i Hercegovine i 20 iz Crne Gore.
- Lokacija: Događaj se svake godine održava u drugoj državi domaćinu iz regije.
Međunarodni timovi
- Kao i na nacionalnom finalu, učenici se ponovno miješaju i dijele u nove, međunarodne timove. Svaki tim čine 4 učenika, po jedan iz svake države.
- Timovi dobivaju finalni “poslovni izazov” na licu mjesta i ne znaju ga unaprijed.
- Svaki tim dobiva laptop, pristup internetu i podršku poslovnog mentora.
Zadatak za međunarodno finale
Prezentacija mora sadržavati sve elemente kao i na nacionalnom finalu, ali s dodatnim fokusom na:
- Jasan opis ideje, ciljnog tržišta i marketinškog plana.
- Financijski plan: Posebna pažnja posvećuje se financijama, uključujući početna ulaganja, cijenu proizvoda/usluge, troškove i projekciju prihoda.
Format prezentacije
- Prezentacije se održavaju finalnog dana natjecanja.
- Vrijeme je ovdje najkraće: timovi imaju maksimalno 4 minute za prezentaciju.
- Komisija ima 2 minute za pitanja.
- Ekran s odbrojavanjem je osiguran.
Edukacija
- Kao i na prethodnim razinama, za mentore i profesore iz cijele regije organizira se popratna konferencija ili panel o poduzetništvu.
Propozicije natjecanja – 2025. / 2026.
TEMA:
INOVACIJE U SVAKODNEVNOM ŽIVOTU
Pametni domovi, Internet stvari (IoT) i digitalna transformacija postali su naša stvarnost. Vaš zadatak je prepoznati izazove u dnevnoj rutini pojedinca i kreirati novu vrijednost koja izravno unapređuje kvalitetu života.
Što tražimo?
Rješenja: Proizvodi ili usluge koji štede vrijeme, resurse ili pojednostavljuju složene procese.
Zdravlje: Inovacije koje potiču usvajanje pametnijih i zdravijih životnih navika.
Tehnologija: Povezivanje ljudi s tehnologijom na intuitivan način.
- 18. 01. 2026. ROK ZA PRIJAVU
- 23. 01. 2026. PREDAJA MATERIJALA
- 27. 01. 2026. OBJAVA FINALISTA
- REGIONALNO NATJECANJE - PRIMORSKA HRVATSKA - 19.2.2026.
- REGIONALNO NATJECANJE - KONTINENTALNA HRVATSKA - 26.2.2026.
- DRŽAVNO NATJECANJE - GRAD ZAGREB - SLJEME - 25.3. do 27.3. 2026.
Prijava timova za Poslovni izazov 2025./2026.
Pokrovitelji i sponzori



